MOTO

TEST | Volkswagen Touran – pierwsza jazda

Odmłodzona rodzina minivanów Volkswagena jest już w komplecie. W polskich salonach pojawiła się właśnie nowa generacja Volkswagena Tourana, który idealnie wpisuje się między zaprezentowanego w tamtym roku Golfa Sportsvana, a odświeżonego niedawno Sharana. Sprawdźmy, co nowego w Touranie.

Touran jest na rynku od ponad 12 lat. Praktyczny i pojemny Volkswagen o pudełkowatym nadwoziu od początku uchodził za przykładnego, rodzinnego minivana. Powstał z myślą o potrzebach nieco mniejszej rodziny niż w przypadku Sharana, chociaż w wersji 7-osobowej nowy Touran posiada aż 5 mocowań ISOFIX.Druga generacja samochodu pojawiła się w 2010 roku. Po 5 latach do naszych salonów wjeżdża 3 odsłona Tourana bazująca na modułowej płycie MQB Volkswagena.

vw-touran-2015-1

Nie zmieniono charakterystycznej bryły nadwozia, jednak jej rysy znacząco się wyostrzyły, zwłaszcza w przedniej części. Dzięki osadzeniu na nowej płycie Touran nieco urósł (szczególnie między osiami i na szerokość), zyskał bardziej dynamiczne proporcje, a przy tym stał się lżejszy. To w połączeniu ze zmodernizowaną gamą silników sprawia, że jest zwinniejszy i jednocześnie bardziej ekonomiczny niż jego poprzednik. Touran3 generacji może być napędzany 4 jednostkami o mocy od 110 KM (w 1,2 TSI) do 150 KM (w 2,0 TDI).vw-touran-2015-3

Podczas pierwszych jazd testowych sprawdziliśmy Tourana z najmocniejszym dieslem i skrzynią DSG. Taki zestaw zapewnia wystarczające osiągi i można być pewnym, że mocy nie zabraknie, nawet z kompletem osób na pokładzie. Dzięki poprawionemu wyciszeniu i modyfikacjom zawieszenia (teraz z możliwością zmiany tłumienia amortyzatorów w opcji) w Touranie podróżuje się jeszcze przyjemniej. To po prostu idealny samochód na długie podróże i wzorowy minivan.

volkswagen-touran-2015-2

Ponad 45 rozmaitych schowków, bardzo łatwy system aranżacji przestrzeni z możliwością złożenia oparcia przedniego fotela przy przewożeniu dłuższych przedmiotów i bagażnik o pojemności do 1980 l sprawiają, że w Touranie miejsca będzie zawsze pod dostatkiem. Dodatkowo do Tourana trafia funkcja Easy Open, dzięki której pokrywa bagażnika unosi się automatycznie, gdy osoba stojąca za autem wykona odpowiedni ruch stopą pod krawędzią zderzaka.

vw-touran-2015-4

Trzeba przyznać, że testowana przez nas, bogato wyposażona wersja Tourana robi świetne wrażenie. Teraz dostępne są w nim najnowsze zdobycze VW z dziedziny multimediów i bezpieczeństwa z licznymi systemami asystującymi na czele. Za pomocą Wi-Fi można nawet połączyć kamerę GoPro z systemem multimedialnym tak, by na żywo przekazywała obraz na wyświetlacz w samochodzie, a po podłączeniu tabletu(Mirror Link, Apple CarPlay czy Android Auto) sterować multimediami z tylnego rzędu siedzeń. Dzieci będą wniebowzięte. Wy również, bo Touran dostępny jest w programie Easy Drive w niskich ratach. Zaś w podstawowej wersji kosztuje w Polsce od 82 390 zł.

vw-touran-2015-2

Nowy Volkswagen Touran nasza opinia.Po pierwszym, krótkim spotkaniu z Touranem, możemy śmiało stwierdzić, że minivan Volkswagena nie rozczarowuje pod żadnym względem. Jest jeszcze bardziej komfortowy i praktyczny, a na pokładzie pojawia się mnóstwo technologicznych gadżetów i systemów bezpieczeństwa. Touran oferuje terazrównież więcej miejsca dla pasażerów i zużywa mniej paliwa. Wzorowy minivan. do-ramki

Zobacz również: Jak nie zasnąć za kierownicą. Najskuteczniejszy sposób

PLUSY:

  • szerokie możliwości aranżacji wnętrza,
  • rozbudowane multimedia,
  • komfort w długich podróżach.

MINUSY:

  • kosztowne opcje

vw-touran-2015-5

DANE TECHNICZNE Nowy Volkswagen Touran (2015):

Cena od: 82 390 zł (Trendline, 1,2 TSI, MT6);

Silniki: benzynowe 1,2 TSI 110 KM, 1,4 TSI 150 KM, 1,6 TDI 110 KM, 2,0 TDI 150 KM;

Skrzynie biegów: manualna, 6-biegowa, dwusprzęgłowa DSG, 7-biegowa

0-100 km/h: od 11,3 s dla 1,2 TSI do 9,3 dla 2,0 TDI;

V-max: 206 (2,0 TDI);

Spalanie wg producenta (1,6 TDI): 5,2 l/100 km, 3,9 l/100 km, 4,4 l/100 km (miasto/trasa/średnio);

Wymiary: długość: 4527 mm, szerokość: 1829 mm, wysokość: 1659 mm, rozstaw osi: 2791 mm, poj. bagażnika: 834/1980 l;

Masa własna: 1464 kg (1,6 TDI);

Tekst: Michał Sztorc

Zdjęcia: PremiuMoto.pl

We współpracy z: blog motoryzacyjny PremiumMoto.pl – pierwszy w Polsce blog motoryzacyjny poświęconym samochodom klasy premium.

Udostępnij

Zobacz też:

MOTO

TEST | Ford Focus ST – więcej nie trzeba

MOTO

TEST | Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi – komfortowy i dobrze wyposażony

MOTO

TEST | Volkswagen Sharan – pierwsza jazda

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Bonnier Business Polska